sobota, 25 maja 2019

Pulpety wieprzowe w sosie musztardowym

Pulpety wieprzowe w sosie musztardowym


Pulpety wieprzowe w sosie musztardowym.

Przepis pochodzi ze strony kuron.com

Używam mięsa mielonego z indyka

Pulpety, klopsy, tiftele nazwy różne, ale zawsze oznaczające to samą potrawę. Można je spotkać podane z rozmaitymi sosami na całym świecie. Klasyczne włoskie z sosem pomidorowym i bazylią, szwedzkie z sosem żurawinowym itp. Ja dzisiaj postawiłem na pulpety z sosem musztardowym, to jedna z moich ulubionych potraw z kategorii szybkich i bezproblemowych 🙂


Składniki:

  • 500 g mielonego mięsa wieprzowego np. z szynki lub łopatki
  • 1 jajko
  • 2 łyżeczki musztardy stołowej (ja użyłem Roleskiego )
  • 1 łyżeczka majonezu
  • duża szczypta suszonego oregano
  • 3 łyżki bułki tartej
  • mąka pszenna do obtoczenia pulpetów
  • sól, pieprz czarny

Sos:

  • 800 ml wody lub lekkiego wywaru mięsnego lub warzywnego
  • 4-5 łyżek musztardy stołowej (ja użyłem musztardy Roleskiego)
  • 100 ml śmietanki 30% UHT
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • sól, pieprz czarny

Przygotowanie:

Do mięsa dodaj jajko, musztardę, majonez, oregano, bułkę tartą oraz sól i pieprz. Masę na pulpety dokładnie wymieszaj. Zwilżonymi dłońmi formuj niewielkie kulki wielkości piłeczki do ping ponga. Układaj na desce posypanej mąką pszenną. 

W garnku zagotuj wodę lub wywar. Pulpety gotuj na małym ogniu 10-12 minut. Po tym czasie dodaj musztardę stołową, jeżeli smak będzie dla Ciebie za mało intensywny dodaj jeszcze jedną łyżkę musztardy.

Wlej śmietankę 30%, doprowadź do lekkiego wrzenia. 2 łyżki mąki rozmieszaj z małą ilością zimnej wody (80 ml), następnie wlej do sosu. Cały czas mieszając doprowadź do wrzenia, dopraw solą i pieprzem.

Idealny smak

Jak widzicie przygotowanie pulpetów w sosie musztardowym nie jest jakoś wyjątkowo skomplikowane. Jako dodatki do tego dania sugeruję ziemniaki pieczone lub puree oraz surówkę z ogórka i rzodkiewki ze śmietaną. W taki sam sposób możecie przygotować pulpety z innego mięsa, stosując te same ilości składników.

Jeżeli chodzi o sos to istotny jest rodzaj musztardy. Ja skorzystałem z musztardy stołowej BIO od Roleskiego , ma ona idealny smak oraz ładny żółty kolor. Dodatkowo nie zawiera sztucznych barwników, wzmacniaczy smaku, konserwantów, glutenu oraz jest produktem ekologicznym.

Pulpety wieprzowe polecam na szybki rodzinny obiad. Zapewniam również, że będą smakować wszystkim niezależnie od wieku i płci 😉 

Pozdrawiam i życzę SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz