środa, 9 listopada 2016

Ciasteczka kakaowe

KUCHNIA

5-MINUTOWE POCIESZAJĄCE KAKAOWE CIASTECZKA

Kakaowe ciasteczka  Przepisownia Agi

Te ciastka to mój ulubiony słodki pocieszacz. Gdy jest mi smutno, źle, gdy tęsknię za wakacjami, słońcem lub po prostu zbliża się PMS, sięgam po składniki, które zawsze mam w kuchni i w kilka chwil wyczarowuję te małe ciasteczka. Konkretne, mocno kakaowe, przepyszne. Robi się je w 5 minut, piecze 10 i od razu można zajadać.
Nie powiem, że są zdrowe, czy idealne dla dziecka, ale wiecie co? To nieważne. Czasem można sobie odpuścić i po prostu się porozpieszczać. One naprawdę są magiczne i zawsze poprawiają mi humor.

Magiczne pocieszające kakaowe ciasteczka

300g mąki pszennej
pół łyżeczki proszku do pieczenia
30g kakao
250g masła roślinnego
120g cukru pudru
Łączymy mąkę z kakao i proszkiem do pieczenia. Ucieramy masło z cukrem i dodajemy wymieszaną mąkę z kakao (i proszkiem). Masa gotowa! 2 blachy (będą potrzebne 3, ale zakładam, że standardowo posiadacie dwie, tak jak ja) wykładamy papierem do pieczenia. Z masy formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego  i rozkładamy na blachach. Kulki rozpłaszczamy widelcem.
Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170 stopni. Po 5 minutach obniżamy temperaturę do 150 stopni i dalej pieczemy ok. 10 minut pod nadzorem – ciasteczka bardzo szybko się przypiekają!
Na szczęście szybko też stygną, dzięki czemu możemy ekspresowo rozpocząć zbawienną kurację!
Oryginalny przepis znajdziecie u Nigelli Lawson w książce „Jak być domową boginią. Wypieki i przysmaki kojące duszę” 🙂

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz